Boneco 7131

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boneco 7131 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Jitty 14-02-2010
Geschreven voor: Boneco 7131

Uitstekend apparaat! Inmiddels al 3 jaar in bezit en geen enkel probleem met kalkaanslag of vervangen van filters ed. (zie produktinfo: er is hier sprake van permanent filter!)daarbij: amper hoorbaar en in de hoogste stand bijna geruisloos.Ook hebben we geen last van witte aanslag op meubels ed. Als je binnen een straal van 1 meter van het apparaat zit voel je af en toe wel een koude luchtstroom.
Prima apparaat voor weinig geld.

naam3140 01-02-2010
Geschreven voor: Boneco 7131

Na 2 dagen gebruikt zaten TV en mijn computerklavier onder een witte kalkaanslag. Totaal ongeschikt dus.

rocco11 14-01-2010
Geschreven voor: Boneco 7131

Ik lees veel over kalkaanslag.
Ik had een samsung luchtbevochtiger die volgens hetzelfde principe werkt, en had na een maand of twee overal wit poeder liggen. Snapte er dus niks van tot ik begreep dat dat door de luchtbevochtiger kwam. De samsung was daarna ook kapot. Heb nu een Boneco en een waterontkalkingsmachine gekocht die hetzelfde werkt als de kleine filters die in de boneco zitten, maar dan in het groot,4 liter water wordt tegelijk ontkalkt via de bekende harsbolletjes. Waarneer de werking minder wordt spoelt de machine automatisch de harsbolletjes weer 'schoon' met zout water wat er dus ook al in zit. Ik moet nu alleen 1 keer per jaar of zo speciaal zout toevoegen. De machine kostte me 125,00 euro tweedehands via marktplaats en je moet hem dus rechtstreeks op het waternet aansluiten. Er komt zeer zacht water uit, maar je kunt er geen koffie mee zetten heb ik gemerkt.

MargotK 10-01-2010
Geschreven voor: Boneco 7131

Heb 1 apparaat sinds jan 08 en had 2 extra in dec 08 gekocht. Had last van 'stof' op hoogglans en electr.apparatuur. Ben er nu achter dat het om kalkaanslag gaat. Ik vervang de hars van de filters regelmatig dus daaraan kan het niet liggen. Zelfs als apparatuur is afgedekt met een doek of in gesloten kast staat komt de aanslag erop. Heeft me inmiddels 2 CD spelers gekost! Met de luchtbevochtiger uit geen aanslag. Ik ga informeren met de servicedienst van de importeur.

BarnOwl 18-02-2009
Geschreven voor: Boneco 7131

Ben het volstrekt niet eens met vorige reviews. Als er al kalk door het filter komt is dat te wijten aan het niet (op tijd) vervangen van het kalkfilter. Dat ding zit er niet voor niets op!

Wij hebben twee van deze apparaten waarvan één al zo'n 8 jaar! Fluisterstil en gooit er nu zo'n 5 liter water per dag uit. Hiermee hou ik met gemak mijn luchtvochtigheid op een gezonde 50%, ook in een lange koude winter als deze.

Werkt goed, zuinig en stil en heb GEEN kalkaanslag in huis!

th74 25-01-2009
Geschreven voor: Boneco 7131

Ben niet tevreden over het apparaat.
Hij is stil, geeft veel vocht, is zuinig, maar .... wel witte aanslag op meubels (snelst waar te nemen op televisie, lampvoeten e.d. vanwege electrostatische lading.)
Dit komt omdat de filters volstrekt ontoereikend zijn om zelfs zeer zacht water van mineralen en kalk te ontdoen.
Mijn conclusie is dat het principe niet voor huiskamers geschikt is.